dimecres, 31 de gener de 2007

Migranya migratòria

Ahir me vai trobar una mica malament,alguns sempre m'ho diuen: mani estàs malament..., però ahir ere veritat,tenia mal de cap. Justament sempre hi afegeixen: ...del cap.
Per intentar evitar que no se repeteixo, no que m'ho digon sino que me faigo mal, he decidit buscar consells preventius a la xarxa i ja que hi era compartir-los en los que ho vulguèssiu llegir. Los he tret de "El Universal" "El gran diario de México" i he fet l'esforç de traduir-los per fer-los més amens ( o orangs, je je)

Moltes vegades podem pensar que una cefalea recurrent és una migranya (severs dolors en només un costat del cap, acompanyats de nàusea, vòmit, fotofòbia i fonofòbia), però pot deure's a dolents hàbits alimenticis i d'estil de vida. Aquí t'oferim alguns consells per a evitar-ho sense necessitat de recórrer als analgèsics.

1. No ometre cap menjar. Quan s'està més de sis hores sense provar mos, el nivell de sucre en la sang baixa i els gots sanguinis es contreuen en un intent de dur la glucosa al cervell. En aquest cas, el dolor apareix no només per la contracció dels gots sanguinis, sinó per l'efecte posterior de relaxació.

2. Evitar aliments que afavoreixin el dolor. El menjar certs productes pot fer que aparegui el mal de cap. Alguns dels quals es relacionen amb la cefalea són la xocolata, formatge, nous, cítrics, cafeïna, alcohol i altres que continguin "glutamato" de sodi i nitrats.

3. Mantenir un bon nivell de ferro i vitamina B. Si el nivell de ferro està baix es reduïx la capacitat de la sang per a transportar l'oxigen, els gots sanguinis del cervell es dilaten com resposta a aquesta escassesa, per tant, es pot augmentar el risc de patir cefalees. S'ha comprovat que la causa de la migrana en algunes persones és la falta de vitamina B. Per això és millor incloure en la dieta aliments rics en aquestes substàncies (aus, llegums, raïms, ou, cereals integrals).

4. Allunyar-se d'olors fortes i tòxics. Les pintures, solucionis, gasolina, esmog, fum del tabac o fins i tot alguns perfums, poden causar contracció o dilatació dels gots sanguinis i per tant els mal de caps. Si no és possible evitar-los, bastarà amb ventilar bé el lloc per a disminuir la molèstia.

5. No abusar dels analgèsics. És molt recurrent que, quan sentim punyir el cap, correm a la farmaciola per un "àcid acetilsalicílico" (aspirina) o altre medicament similar. Això no sempre és recomanable, doncs ingerir-los pot estar causant algun efecte secundari, entre ells altre tipus de cefalàlgia.

6. Evitar el sol a l'excés. L'exposició a la llum solar directa i per un lapse perllongat pot produir deshidratació. Si a això s'afegix la tensió dels músculs de la cara per estar rebent tanta llum, pot desencadenar-se un mal de cap molt fort. El protector solar, ulleres fosques, barrets i gorres ajuden a evitar-lo.

7. Intenta canviar de posició. El treball i l'estil de vida han fet que molts romanguin llargs períodes asseguts i gairebé immòbils. Quan no ens movem es reduïx el flux de la sang en els músculs, per això, és recomanable estirar-los amb freqüència. L'asseure's de manera correcta (esquena recta, peus recolzats en el sòl), en una cadira ergonòmica i l'esquena recolzada en la zona lumbar minorarà el pesar.

8. Mantenir un nivell suficient d'ions. Aquestes partícules d'aire carregades d'electricitat es troben en mitjans naturals i tenen un ràtio equilibrat per al nostre organisme. És per això que llocs contaminats amb la presència de ciment, asfalt, acer, es produïxen més ions positius i poden ocasionar marejos i mals de cap. El millor en aquests casos és no vestir peces sintètiques, tenir plantes prop, mantenir ventilada l'habitació, banyar-se amb freqüència i no estar per llargs períodes en llocs climatizados.

9. Dur un estil de vida saludable. El mantenir un ritme de somni constant i regular, aconstándose i despertant-se a la mateixa hora i dormint un nombre d'hores suficients podrà evitar les cefalees. De la mateixa manera ajudarà el practicar un esport amb freqüència i deixar de fumar.

10. Reduir l'estrès. Aprèn a relaxar-te; s'ha demostrat que les persones amb mals de cap crònics solen tenir certs trets que augmenten la seva sensibilitat a l'estrès: perfeccionisme, ambició, minuciositat i una gran necessitat d'aprovació social. Riure és una bona medicina, doncs fa que alliberem endorfines, a les quals es coneix com "la droga de la felicitat". Alliberar tensions i problemes per mitjà de relaxació, meditació, exercicis de respiració i yoga són un bon auxiliar

La veritat és que no crec que me serveixon de molt perquè me demane que canvia moltes de les meues costums i tradicions, així que faré com sempre i si me torne a fer mal me fotre un gelocatil que me va bé per tot i m'ho cure tot!!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Espero que no haigos traduït tot este text quan tenies migranya, perquè has degut acabar pitjor encara jaja.