dimarts, 20 de febrer del 2007

Humor groc o homer amarillo



Avui coincidint que he vist lo nou trailer de "The Simpsons movie" i amb la publicació ahir de les 50 millors frases de Homer Simpson (Aquí en castellà), he volgut fer una prova i traduir-ho al català, no ha quedat tan malament com per exemple quede en castellà Bola de Drac, Shin-Chan... però me quedo en lo Homer en que m'he acostumat, que hi farem no he dit mai que siga perfecte!
Només ho he fet en les que per mi són les set millors de la llista, on per cert en falten moltes, com per exemple: "Lisa, la propietat és efímera".
Segur que tots teniu alguna frase preferida que tampoc esta entre les 50, si me la plasmeu en forma de comentari seria un bon detall (Eh josu!!)
Les set magnífiques dites per un Homer flixanco (que no sigo de la bassa)*:

Lisa, los vampirs són éssers inventats, com los follets, los gremlins i los esquimals.

[Als extraterrestres] Per favor, no me mengéssiu! Tinc dona i fills mengeu-vos a ells!

Normalment no reso, però si ets aquí, per favor, salva'm Superman!

Operadora! Donim lo número del 911!

Oh, la gent pot venir amb estadístiques per a provar qualsevol cosa. Lo 14% de la gent ho sap això.

Naltros no necessitem anar a classes d'anglès, de totes maneres mai anirem a Anglaterra.

Cervesa: causa i solució de tots els problemes.

També i per donar-li un toc cultural a l'asunto, he cercat algunes cites del clàssic Homer, que res te a veure amb el seu
homònim animat. No són com m'agrade dir a mi, ni millors ni pitjors...:

“A la joventut i a la bellesa la saviesa és escassa.”

“La fortuna és com un vestit: molt folgat ens embarassa, i molt estret ens oprimeix.”

"El geni es descobreix en la fortuna adversa; en la prosperitat s'oculta.”

"Els homes s'esgoten abans de dormir, cantar, ballar i estimar que de fer la guerra."


Ala que cadascú se quedo en la que més li agrado!

*No dic que a la bassa sigon raros, és més que res per lo tipus de barri, que no dic que sigo raro, sinó perquè te un cert paregut estructural, com a mínim més que la rabal, no?

7 comentaris:

Ferran Mata ha dit...

Aquest enllaç pot interessar a molta gent.
Simpsons en català

A mi em va sorprendre

nando ││││ ha dit...

Mani!!!!
I que no te'n recordes
d'això???



ho transcric perquè és boníssim!!!
(en tenia ganes! xD)

HOME: mire, a partir de ahora usted serà homer thompson, del lago del terror.
Practiquemos un poco, emh?...
Cuando le diga hola señor thompson, usted conteste: hola

HOMER: vale

HOME: Hola senñor thompson.

HOMER:

HOME: Recuerde, ahora su nombre es Homer Thompson

HOMER: ententido


HOMER: Hooola senñor thompson

HOMER:

HOMER:

HOME: ¬¬'




HOME: grrr... bueno, verà, cuando yo le diga hola senñor thompson i a la vez le pise el pie, usted sonria i diga hola.

HOMER: vale

HOME: hola senñor thompson (craig, crug, crug*)

HOMER:

HOME:

HOMER:

HOMER: (fluixet) me parece que li dice algo a usted...


*: onomatopeies de l'aixafada de peu

pd: reconec que m'he descollonat només transcrivint-ho... xDD

pd2: "Lo 14% de la gent sap això" --> traducció horrible!!!! en castellà no tenen pronoms febles, però en català sí!! I si n'hi ha, utilitzem-los!
"Lo 14% de la gent ho sap"

pd3: aviat caurà un mail, de moment només us cal sapiguer que estic bé (molt?). au!

Mani, fill de Mani ha dit...

Lo 14% ho sap (Usap de perpinyà) molt bona nando està aportació, se note que tens familia filòloga!

Mani, fill de Mani ha dit...

He vist lo video que m'ha enviat Mata i he de reconeixer que los meus pabellons auditius no estan preparats per sentir allò!!
I aqui us deixo en més frases que he trobat de lo filòsof groc (esta vegada sense traduir, així evito correccions de nando):

-La historia de Juana de Arco sucedió en un país imaginario llamado "Francia".

-En la vida hay tres tipos de hombres, los que saben contar y los que no.

-Dios es mi personaje de ficción favorito.

-Cualquier cosa que esté a más de doce pasos no vale la pena el esfuerzo.

-Tendrás mucho dinero pero hay una cosa que tu dinero jamás podrás comprar.... Un dinosaurio!

-Cerebro, yo no te caigo bien ni tu a mi tampoco, pero como no me ayudes prometo destrozarte a base de cerveza! ( para mi la millor!)

Tow Truck ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Tow Truck ha dit...

"¿Cómo se supone que la educación me va a hacer más listo? Al contrario, cada vez que aprendo algo nuevo, algo que ya sabía desaparece de mi cerebro. ¿Recuerdas cuando hice ese curso de fabricación de vino en casa y se me olvidó conducir?"

... és bona esta també!! xD (la nº 32 de la llista de 50)

Anònim ha dit...

A mi sempre m'ha agradat molt esta:
"Mirame Marge, estoy haciendo feliz a la gente!! Soy el hombre mágico del País de la Felicidad en una casa de gominola de la calle de La Pilureta. (Fot portada i torne a entrar) Por cierto, pretendía ser sarcástico" XD XD

Les 3 frases que li diu a Bart que li salvaran la vida, són bonissimes també (perquè si t'hi fixes les va soltan de quan en quan):
-Es mi primer dia
-Ya estaba así cuamdo llegué
-... (no me'n recordo, algú ho sap??)