dissabte, 10 de març del 2007

¿De donde soy o de donde vengo?

La nit de dijous llegia lo llibre d'Andreu Carranza, "Anjub" ( o lo bloc de Josepet), en una de les pàgines fa referència a un tal Mani de Mora d'Ebre. Això me va fer recordar lo que m'havie dit lo sr. Alcalde de Miravet, Toni, mesos enrere, sobre los origens morellancos del meu cognom, cosa que ja sabia i que intentava ocultar!
Lo Mani de la novel·la no se si és real o inventat, i només s'esmenta que va fabricar un canó que va fer figa, espero que això no li passo al meu, la qüestió es que vaig entrar a la pàgina de l'Institut d'Estadistica de Catalunya per mirar la distrubució dels Manis arreu del país i me va sortir esta taula:



Com se pot observar per sort som molts pocs i bastant focalitzats, essent la Ribera d'Ebre la de major percentualitat relativa. A partir d'estos resultats me n'adono de l'alt grau de sedentarisme dels Manis i és que "com al poble a cap puesto"!
També vaig consultar a l'Instituto Nacional de Estadística per constatar que efectivament no som grans exploradors, la pàgina per mirar-ho esta temporalment fora de servei.
En fi que si voleu saber més sobre d'on sou o d'on veniu, com deie l'home aquell del poble de Carmen Rigalt, això us anirà bé per començar.


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Xeic! Me semble que tu ets lo més indicat per a fer una entrada sobre això:
http://www.youtube.com/watch?v=2tXmGYk_A_c

xDD

Mani, fill de Mani ha dit...

Ei merci pel video! però si lo penjo faré la pena, ja que lo pobre asahi derrame bastanta birra i jo quan lo nombro a lo de la màquina llenÇa-birres poso que no li cau ni una gota!
De totes formes és un futurible!
Salut.